fbpx

Această postare explică care sunt rel = „noopener noreferrer nofollow”, implicațiile lor privind utilizarea și securitatea și optimizarea motorului de căutare (SEO).

Dacă sunteți implicat în dezvoltarea web sau optimizarea motoarelor de căutare (SEO), este posibil să fiți dat peste termenii noopener, noreferrer și nofollow. Ce sunt acești termeni? În această postare, le explicăm pe toate și implicațiile acestora asupra SEO și securității web.

Introducere


Toți cei trei termeni (noopener, noreferrer și nofollow) sunt valori ale atributului rel al etichetei ancoră în HTML. Probabil, nofollow este cel mai cunoscut printre dezvoltatorii de web și experții SEO.

Eticheta de ancorare este utilizată în mod obișnuit în HTML pentru a defini o adresă URL / link. De exemplu, luați în considerare următoarea linie de cod.

<a href="https://www.netzone.ro">
  Click pentru a intra pe site-ul NetZone
</a>

Puteți vedea că există un atribut href (href care provine din REFerința Hipertext) care este utilizat și că valoarea acelui atribut este adresa web a paginii de pornire a NetZone. Ceea ce urmează este textul care vă este afișat ca utilizator. În funcție de CSS și browser, acest text poate fi subliniat, colorat diferit sau ambele.

Eticheta de ancorare poate avea multe atribute diferite – unul dintre ele fiind rel (rel care provine din RELATION). Subiectul cheie al acestei postări este despre noopener, noreferrer și nofollow – toate trei fiind valorile atributului rel.

Din nou, luați în considerare următoarea linie de cod.

<a href="https://www.netzone.ro" 
   rel="noopener noreferrer nofollow" 
   target="_blank">Click pentru a intra pe site-ul NetZone.
</a>

Puteți observa rapid trei valori ale atributului rel. Dar acum puteți vedea și atributul țintă cu valoarea _blank. Această parte a codului instruiește browserul web să deschidă acest link într-o filă nouă.

Și acesta este principalul motiv pentru care sunt utilizate valori precum noopener și noreferrer. Este, de asemenea, cauza principală a potențialelor provocări de securitate și phishing.

Să le discutăm mai detaliat și importanța lor pentru SEO și securitate și când ar trebui să adăugați rel, adăugați nofollow și care este semnificația adăugării rel noopener.

Ce este noopener?


Când utilizați valoarea target = „_blank„, se întâmplă ceva interesant. Pagina către care vă conectați obține acces parțial la pagina de conectare. O face prin obiectul window.opener.

Apoi, pagina de conectare poate utiliza window.opener.location pentru a deschide site-ul web rău intenționat.

Acest lucru poate fi exploatat pentru atacuri de phishing. Luați în considerare următorul scenariu:

Creați un site web rău intenționat și puneți conținut viral pe el. Apoi, partajați acest site web pe rețelele de socializare sau alte surse care deschid linkuri externe folosind target = „_ blank„. Facebook este exemplul principal aici.

Un utilizator nebănuitor face clic pe link, iar pagina dvs. web este deschisă într-o filă nouă. În acel moment, site-ul dvs. web rău intenționat are acum controlul filei anterioare („Facebook”). Utilizând fereastra.opener.location navighează către noul site – să zicem, un formular de conectare care să emuleze ecranul de conectare Facebook cu un mesaj: „Sesiunea dvs. anterioară de Facebook a expirat. Vă rugăm să vă conectați din nou pentru a continua să utilizați Facebook ”.

Acum, utilizatorul este păcălit să-și introducă informațiile de conectare și este victima atacului de phishing.

Acesta este doar un caz ipotetic, deoarece Facebook folosește therel = „noopener” pe linkurile itstarget = „_blank„. Dar ai înțeles.

Mai multe detalii


Utilizarea noopener îi spune în mod eficient browserului să deschidă un link într-o filă nouă, fără a oferi acces contextual la pagina web care a deschis linkul. Acest lucru se realizează prin setarea proprietății window.opener, returnând astfel o valoare nulă.

Instruiește browserul să deschidă linkul fără a acorda noului context de navigare accesul la documentul care l-a deschis – neasigurând window.opener pe fereastra deschisă (revine nul).

Ca atare, atributul și valoarea rel = „noopener” nu afectează în niciun fel optimizarea motorului de căutare (SEO). Este SEO-agnostic. Dar ar trebui să fie utilizat în cazurile în care aveți de-a face cu legături cu țintă _blank.

Ce este noreferrer?


Similar funcției sale cu noopener, noreferrer împiedică, de asemenea, site-ul nou deschis să manipuleze obiectul window.opener. Dar, în plus, noreferrerul împiedică browserul, atunci când navigați la o altă pagină, să trimită adresa paginii web de referință.

Pur și simplu, valoarea noreferrer va ascunde informațiile referrer atunci când se face clic pe link. De exemplu, dacă cineva postează linkul dvs. pe pagina sa web și folosește noreferrer, iar apoi utilizatorii fac clic pe linkul respectiv, nu veți putea ști de unde provin acei utilizatori. În datele dvs. de analiză (de exemplu, Google Analytics), acesta va apărea ca trafic direct, nu ca referrer.

Din nou, noreferrer nu are niciun efect asupra SEO, dar poate distorsiona datele dvs. de analiză și urmărire prin raportarea unui trafic mai direct.

Există, de asemenea, unele considerații privind marketingul afiliat și noreferrer, dar acestea nu intră în sfera de aplicare a acestui articol. În general, legăturile afiliate și programele de afiliere utilizează acum abordări și tehnici care nu depind de valoarea noreferrer.

Deci, când ar trebui să utilizați noreferrer și când noopener? Vă sugerez să luați în considerare utilizarea ambelor. Majoritatea browserelor moderne acceptă noopener, dar în unele cazuri, dacă noopener nu este acceptat, puteți utiliza noreferrer.

Aceasta înseamnă că, în termeni practici, are sens să le folosiți pe ambele pentru a sprijini și browsere mai vechi. Dar cea mai bună abordare ar fi evitarea utilizării țintei = „_ blank” în totalitate. Cu excepția cazului în care aveți un motiv excelent pentru a o folosi.

Ce este nofollow?


În optimizarea motoarelor de căutare, este crucial să obțineți multe link-uri valoroase și de calitate care trimit la pagina dvs. Acestea se numesc backlinks. Dar nu toate legăturile sunt create egale.

În general, atunci când o pagină se leagă de a dvs. – își transmite interconectare de link – adică – conferă mai multă credibilitate site-ului dvs. și semnalează motoarelor de căutare că apreciază site-ul dvs. web. În esență, puteți considera asta ca o aprobare. Dacă o pagină web de înaltă autoritate (PA ridicat- Page Authority) se leagă de dvs. – aceasta vă susține, iar Google / Bing va găsi acest lucru ca factor de ranking. Google folosește termenul PageRank ca măsură a cantității și calității linkurilor.

Cu toate acestea, uneori nu doriți să transmiteți interconectarea legăturii. Acest lucru se poate întâmpla atunci când vă conectați paginile pe plan intern – de exemplu – este posibil să nu doriți să transmiteți interconectarea link-ului dvs. de la pagini mai valoroase la cele care nu sunt la fel de importante.

Introduceți rel = „nofollow„. La fel ca ceilalți termeni noopener noreferrer, nofollow este o valoare a atributului rel. Când adăugați această valoare, aceasta va semnaliza motoarelor de căutare că nu doriți să transmiteți interconectarea linkului / PageRank către pagina la care vă conectați.

<a href="https://www.netzone.ro" 
   rel="noopener noreferrer nofollow" 
   target="_blank">Click pentru a intra pe site-ul NetZone.
</a>

În linia de cod de mai sus, punem toate cele trei valori – adăugând valoarea nofollow și îi semnalăm lui Google că PageRank / link-ul nu este transmis pe site-ul www.netzone.ro.

Când ar trebui să utilizați nofollow?


Regula generală este de a utiliza nofollow pe linkuri în comentarii sau pe forumuri. Conținutul generat de utilizatori poate fi o sursă de spam și linkuri de calitate scăzută. Nu doriți ca blogul dvs. sau un site de forum să transmită valoarea acelor pagini de calitate scăzută.

De asemenea, Google și alte motoare de căutare vă solicită să utilizați nofollow pe toate linkurile și reclamele sponsorizate. Același lucru este valabil și pentru linkurile din comunicatele de presă și pentru diferitele tipuri de linkuri plătite.

Concluzie


Există trei valori fundamentale ale atributului rel al etichetei ancoră. Sunt noreferrer, noopener și nofollow.

rel = „noopener” pe care îl utilizați pe toate linkurile care se deschid în filele noi folosind ținta _blank. Există implicații de securitate dacă nu utilizați valoarea noopener pe linkurile dvs. care se deschid în filele noi. Un atacator rău intenționat poate utiliza obiectul window.opener pentru a schimba conținutul și locația paginii de origine.


rel = „noreferrer” poate avea un scop similar cu noopener, mai ales în browserele mai vechi. Prin urmare, are sens să le folosim pe amândouă. În plus, noreferrerul poate afecta analiza și poate raporta traficul ca direct în loc de referrer.


rel = „nofollow” va informa motoarele de căutare să nu treacă link-ul către pagina legată și nu va trece la PageRank. Puteți să o considerați ca pe o valoare care este utilizată atunci când doriți să vă conectați la o altă pagină, dar fără a o „aproba”. Este singura valoare rel din această listă cu un efect tangibil asupra eforturilor SEO.

Articole similare

Lasati un comentariu